Schadeclaim indienen

Beste klant,
Als eerste wil ik zeggen dat het echt balen is dat het niet goed is gegaan. Wij doen ons uiterste best om alles zo goed mogelijk in te pakken en te beschermen, maar helaas hebben wij het vervoer niet in onze eigen handen en zijn wij afhankelijk van het vervoersbedrijf en hun handelingen.

Maar wie gaan het voor jou zo netjes mogelijk oplossen en daarbij zijn wij er ook voor verzekerd. 


Hoe gaan wij te werk:
Y&M Home Creations heeft een speciaal protocol gemaakt om een schadeclaim in te dienen bij ons. Wij willen jou vriendelijk vragen om daar aan mee te werken zodat wij het op een goede manier kunnen oplossen. Zonder medewerking van dit protocol kunnen wij jou schade helaas niet in behandeling nemen. Hopelijk jouw begrip hiervoor.

Als eerste: Controleer het pakket direct na ontvangst.

Als een zending wordt bezorgd met echt duidelijke transportschade.
Pak het wel aan, maak diverse foto’s van de doos vóór je de doos open maakt.

Als het bestelde product ook beschadigd / gebroken is, neem dan direct contact met ons op. Het makkelijkst is om via WhatsApp contact op te nemen zodat je er gelijk foto's bij kan doen. Ons nummer is +31683508097 Lees hieronder wat wij van jou vragen voordat wij een schadeclaim in behandeling kunnen nemen.

Wil je het liever via e-mail doen of heb je geen WhatsApp?
Stuur dan alles wat we van jou nodig hebben naar klantenservice@ymhomecreations.nl


Wat hebben wij nodig in het WhatsApp bericht of e-mail:
1. Bestelnummer / ordernummer en Track & Trace nummer
2. Naam v.h. artikel wat beschadigt / gebroken is aangekomen.
3. Wij hebben 3 foto's nodig. Zie onderaan dit hele bericht een voorbeeld foto hoe we de foto's graag willen ontvangen.
3.1. Foto van de gehele verzenddoos | buitenkant doos MET de verzendsticker en jouw naam erop! 
3.2. Foto van de binnenkant van de verzenddoos. Dus open verzenddoos. Zit er piepschuim bovenop dan eerst zo'n foto en daarna nog 1 waar het piepschuim er van af. (Dus de verzenddoos die je hebt ontvangen waar de verzendsticker ook op zit) en waar eventueel alle andere doosjes in zitten incl. al het papier / piepschuim, luchtzakken etc. 
3.3. Foto van de doos waar het gebroken artikel in zit. |  Foto van het beschadigde artikel.
4. In het bericht wat je stuurt moet staan dat het beschadigt / gebroken ontvangen is.
5. Graag zoveel mogelijk info, ook hoe het pakket eventueel geleverd is. Werd het wel netjes door de vervoerder aangeleverd en is het voor de deur hardhandig neergezet etc. etc. 

Deze informatie hebben wij namelijk ook nodig voor de schadeclaim bij het vervoersbedrijf.

Bewaar ook de dozen en het verpakkingsmateriaal. Dit is voor ons eventueel nodig als wij, Y&M Home Creations, een claim willen indienen bij de vervoerder of leverancier. Zodra wij elkaar hebben gesproken en zullen wij jou vertellen of de dozen weg mogen of dat wij het eventueel retour willen hebben. 


Wij willen jou sowieso bedanken dat je met ons wilt meewerken om dit voor ons zelf ook zo goed mogelijk op te lossen. 


Artikel met schade:
Uiteraard worden alle artikelen die schade hebben, op onze kosten, vergoed.
Vaak is het dat wij jou het artikel dan nogmaals opsturen (als het artikel op voorraad is) en anders bekijken we samen welke oplossing wij jou kunnen aanbieden. Wij vragen dan geregeld wel dat het artikel retour gestuurd moet worden naar ons. De kosten voor het retoursturen bij schade wordt ook door ons vergoed mits je het via ons retourprocedure / retourportaal doet. 
Stuur je retour via een andere manier vergoeden wij deze kosten niet!



Bedankt voor jouw medewerking.
Met vriendelijke groet,

John Haasnoot
Eigenaar Y&M Home Creations.

VOORBEELD Foto v.d. foto's die Y&M nodig heeft om de schadeclaim in behandeling te nemen.

VOORBEELD FOTO - Schadeclaim indienen bij Y&M