Schadeclaim indienen
Van: Y&M Home Creations te Leiderdorp
Aan: Klant Y&M Home Creations
Aan: Klant Y&M Home Creations
Ter informatie qua schadeclaim indienen.
Beste klant,
Als eerste wil ik zeggen dat het echt balen is dat het niet goed is gegaan. Wij doen ons uiterste best om alles zo goed mogelijk in te pakken en te beschermen, maar helaas hebben wij het vervoer niet in onze eigen handen en zijn wij afhankelijk van het vervoersbedrijf en hun handelingen.
Maar wij gaan het voor jou zo netjes mogelijk oplossen en daarbij zijn wij er ook voor verzekerd.
Hoe gaan wij te werk:
Y&M Home Creations heeft een speciaal protocol gemaakt om een schadeclaim in te dienen bij ons. Wij willen jou vriendelijk vragen om daar aan mee te werken zodat wij het op een goede & snelle manier kunnen oplossen. Zonder medewerking van dit protocol kunnen wij jou schade helaas niet in behandeling nemen. Hopelijk jouw begrip hiervoor.
Als eerste: Controleer het pakket direct na ontvangst.
Als een zending wordt bezorgd met echt duidelijke transportschade.
Maar wij gaan het voor jou zo netjes mogelijk oplossen en daarbij zijn wij er ook voor verzekerd.
Hoe gaan wij te werk:
Y&M Home Creations heeft een speciaal protocol gemaakt om een schadeclaim in te dienen bij ons. Wij willen jou vriendelijk vragen om daar aan mee te werken zodat wij het op een goede & snelle manier kunnen oplossen. Zonder medewerking van dit protocol kunnen wij jou schade helaas niet in behandeling nemen. Hopelijk jouw begrip hiervoor.
Als eerste: Controleer het pakket direct na ontvangst.
Als een zending wordt bezorgd met echt duidelijke transportschade.
Pak het wel aan, maak diverse foto’s van de doos vóór je de doos open maakt.
Daarna mag je gewoon de doos open maken. Zo kan je zien wat er precies gebeurt is.
Daarna mag je gewoon de doos open maken. Zo kan je zien wat er precies gebeurt is.
Als het bestelde product ook beschadigd / gebroken is, neem dan direct (dezelfde dag) contact met ons op. Het makkelijkst is om via WhatsApp contact op te nemen zodat je er gelijk foto's bij kan doen. Ons whatsapp is +31683508097
Lees hieronder wat wij van jou vragen voordat wij een schadeclaim in behandeling kunnen nemen.
Wil je het liever via e-mail doen of heb je geen WhatsApp?
Stuur dan alles wat wij nodig hebben naar: klantenservice@ymhomecreations.nl
Wil je het liever via e-mail doen of heb je geen WhatsApp?
Stuur dan alles wat wij nodig hebben naar: klantenservice@ymhomecreations.nl
Klantenservice gesloten?
Als de klantenservice gesloten is geldt bovenstaande protocol ook! Houd daar rekening mee. Het kan alleen even wat langer duren voordat er gereageerd wordt.
Wat hebben wij nodig in het WhatsApp bericht of e-mail:
1. LET OP ALLES IN 1 BERICHT:
Als de klantenservice gesloten is geldt bovenstaande protocol ook! Houd daar rekening mee. Het kan alleen even wat langer duren voordat er gereageerd wordt.
Wat hebben wij nodig in het WhatsApp bericht of e-mail:
1. LET OP ALLES IN 1 BERICHT:
- Volledige naam van de klant.
- Adres van de klant.
- Bestelnummer en datum
- Trackingnummer.
- Verklaring van de klant dat de zending niet is ontvangen of dat de items beschadigd / gebroken zijn ontvangen.
- Het artikel (de artikelen) die beschadigt of vermist zijn. Bij een set graag aangeven om welk artikel het gaat.
- Eventueel datum van de e-mail of andere communicatie. (Dit is optioneel)
Dit hebben we allemaal nodig voor onze verzekering!
2. In het 1ste bericht wat je stuurt moet écht staan dat het beschadigt / gebroken / vermist is.
3. Daarnaast hebben wij 3 foto's nodig. Zie onderaan dit hele bericht een voorbeeld foto hoe we de foto's van 3.1. t/m 3.3. graag willen ontvangen.
3.1. Foto van de gehele verzenddoos | buitenkant doos MET de verzendsticker en jouw naam erop!
3.2. Foto van de doos waar het gebroken artikel in zit met foto van het beschadigde artikel.
3.3. Heb je meerdere artikelen ontvangen (Zoals een set windlichten) dan ontvangen we ook graag een foto van de andere artikelen.
4. Graag zoveel mogelijk info, ook hoe het pakket eventueel geleverd is. Werd het wel netjes door de vervoerder aangeleverd en is het voor de deur hardhandig neergezet etc. etc.
Deze informatie hebben wij namelijk ook nodig voor de schadeclaim bij het vervoersbedrijf.
Bewaar ook de dozen en het verpakkingsmateriaal. Dit is voor ons eventueel nodig als wij, Y&M Home Creations, een claim willen indienen bij de vervoerder of leverancier. Zodra wij elkaar hebben gesproken en wij zeggen niets over de dozen, dan mag alles weg.
3.1. Foto van de gehele verzenddoos | buitenkant doos MET de verzendsticker en jouw naam erop!
3.2. Foto van de doos waar het gebroken artikel in zit met foto van het beschadigde artikel.
3.3. Heb je meerdere artikelen ontvangen (Zoals een set windlichten) dan ontvangen we ook graag een foto van de andere artikelen.
4. Graag zoveel mogelijk info, ook hoe het pakket eventueel geleverd is. Werd het wel netjes door de vervoerder aangeleverd en is het voor de deur hardhandig neergezet etc. etc.
Deze informatie hebben wij namelijk ook nodig voor de schadeclaim bij het vervoersbedrijf.
Bewaar ook de dozen en het verpakkingsmateriaal. Dit is voor ons eventueel nodig als wij, Y&M Home Creations, een claim willen indienen bij de vervoerder of leverancier. Zodra wij elkaar hebben gesproken en wij zeggen niets over de dozen, dan mag alles weg.
Wij willen jou sowieso bedanken dat je met ons wilt meewerken om dit voor ons zelf ook zo goed mogelijk op te lossen.
Artikel met schade:
Artikel met schade:
Uiteraard worden alle artikelen die schade hebben, op onze kosten, vergoed, mits je voldoet aan onze voorwaardes.
Vaak is het dat wij jou het artikel dan nogmaals opsturen (als het artikel op voorraad is) en anders bekijken we samen welke oplossing wij jou kunnen aanbieden. Wij vragen dan geregeld wel dat het artikel retour gestuurd moet worden naar ons. De kosten voor het retoursturen bij schade wordt ook door ons vergoed mits je het via ons retourprocedure / retourportaal doet.
Stuur je retour via een andere manier vergoeden wij deze kosten niet!
Bedankt voor jouw medewerking.
Met vriendelijke groet,
Vaak is het dat wij jou het artikel dan nogmaals opsturen (als het artikel op voorraad is) en anders bekijken we samen welke oplossing wij jou kunnen aanbieden. Wij vragen dan geregeld wel dat het artikel retour gestuurd moet worden naar ons. De kosten voor het retoursturen bij schade wordt ook door ons vergoed mits je het via ons retourprocedure / retourportaal doet.
Stuur je retour via een andere manier vergoeden wij deze kosten niet!
Bedankt voor jouw medewerking.
Met vriendelijke groet,
John HaasnootEigenaar Y&M Home Creations.
Voor het laatst verwerkt: 10 oktober 2024
VOORBEELD Foto v.d. foto's die Y&M nodig heeft om de schadeclaim in behandeling te nemen. Foto 2 is niet meer nodig aangezien de verzekering hun voorwaardes iets makkelijker hebben gemaakt.
